söndag 12 juli 2009

BitterFitteSöndag

Så är det Söndag. Pojkarna har precis åkt hem och jag är såå trött. Det är inte klokt så mycket vilja som finns i en liten 4 eller 6 åring.
Har sovit i snitt 3 timmar/natt också.
Har skuldkänslor för att jag faktiskt tycker att det är lite skönt när de åker men är ganska lättad över att det blev relativt lugnt denna helg även om de fortfarande löper totalamok när de kommer hem till mig.
När de blev hämtade berättade deras far att de ev ska flytta till en ny lägenhet.
En 6a i ett superfint område. Tur de har råd.
Jag blir litte bitter och jag hatar det.
Här sitter jag och kan inte ens skaffa bredband pga av skulder som han till 99% är orsaken till medan han har 2 bilar och kan byta lägenhet en gång i kvartalet..
Nåja..jag är hyffsat frisk iaf,det är ju bra. Har inte haft ont i kroppen på flera dagar. *jubel*
Jag skulle verkligen vilja flytta. Idag när vi väntade på Rickard sparkade en unge Tyra i magen mitt framför mina ögon. När Tyra sa: Min mamma står där svarade han :Och?
Så är det här. Dessutom är vi den enda svenska familjen på gården så Tyra känner sig så utanför när de andra pratar på sina språk:-(
Drömmen vore att flytta ifrån Linköping och lämna allt jobbigt bakom sig. Börja om och bara få lugn och ro.
Men..jag får väl drömma. Verkligheten slår en ju alltid på käften.
Nu ska jag slå ihop i soffan.
Städångesten låtsas jag inte om...den får vänta till imorgon.

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se