tisdag 25 mars 2008

Å LASSE!


Idag var en sån där dag som bara jag kan lyckas med.Den började helt ok med sol och fika på balkongen.Hade möte med min arbetsterapeut på förmiddagen-trodde jag. Helt plötsligt var klockan 17.oo (fråga mig inte hur det gick till) och jag fick kasta mig på bussen eftersom jag lovat dottern att köpa färg för att måla om ett par gamla fula skåp som vi tänkt restaurera. Stressad som fan hoppade vi på en buss till resecentrum. Väl där skulle vi byta buss ..tyvärr var bussen felskyltad så ingen som skulle med den fattade att det var DEN bussen. Lysande. Vi fick åka med nån helt annan buss som skulle till ett helt annat ställe..i "närheten" med en snubbe som inte kunde ett ord Svenska. När vi väl efter mycket om och men kom fram till Rusta var min stressnivå på 100. Sen stressa runt därinne efter färg,sandpapper,penslar,målartvätt..med en tjurig sjuåring som ville ha allt vi INTE skulle ha. När vi skulle köpa knoppar tog det däremot tvärstopp. Inte en knoppjävel i hela affären!( Vi blev dock hänvisade till varenda hylla innan vi gav upp och nån finnig prao kläckte "Nääee det verkar va sliut döh" ) Jag fick den briljanta idén att kolla på IcaMaxi om de hade knoppar där. Efter en massa jidder med växling av pengar och ett skåp som vägrade funka (för att ställa färgburkar och skit i) upptäckte vi att de inte hade knoppar där heller så med 10 min till stängningsdags panikrusade vi in till K-rauta och som tur var hade de knoppar där. Nånstans här blev barnet hungrig/kissnödig så det var bara att kånka iväg till ett hamburgehak och mata/kissa. När vi sedan totalt nedfrysta äntligen kom fram till busshållsplatsen visade det sig att det var 20 min till bussen gick. Precis innan vi klev på upptäckte jag att jag inte hade nån smsbiljett. Här får man nämligen inte handla med kontanter (fantastiskt). Jag klev på och visade hastigt en gammal biljett som jag som tur var hade sparat i inkorgen på telefonen. När vi kom fram till resecentrum försökte jag ta ut pengar i automaten men det var tekniskt fel. På pressbyrån inne på tågstationen funkade det inte heller för Swedbank hade datastrul. När så bussen äntligen kom försökte jag förklara situationen för busschauffören men..han kunde ingen svenska nästan (suprise). Nu ska jag stupa i säng. Jag glömde ju såklart att ta ut min sömnmedicin idag också..men inatt tror jag faktiskt jag klarar mig i alla fall...zzzzzzzzz... tacka vet jag Lasse Kongo! DET är en RIKTIG busschaufför!

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se