måndag 24 mars 2008

Nyflyttad


Happ. Då var man nyinflyttad då.Det är fint här! Ja inte just i min lägenhet kanske ..inte just nu. Nu är det mest kartonger,plastsäckar och klädhögar överallt men det KOMMER att bli jättefint!
Det är lite kul att flytta till en del av stan man aldrig varit i. Det känns inte ens som om vi bor i Linköping. Allt är nytt. Vi går ut och bara upptäcker hela dagarna. Hittills har vi hittat:

*En park som på skylten påstås vara romantisk.( Den bestod dock mest av kaninbajs och elstängsel.)
*En staty av en kvinna med en fana och texten : ”På vakt för fosterlandet”
*Tre svanar: Guldsvanen, Grissvanen(den gör grisljud när den vill ha bröd) och en som inte heter någonting.
*En hög med gräsänder
* En jättesur Canadagås som heter Gösta
*En jättestor kulle
* Ett par affärer
Däremot undrar jag lite över höghuset vid centrum. Idag när vi var vid affären satt det ett gäng förfriskade gubbar på en bänk och skrek till en förfriskad dam på bänken bredvid -Anna-Karin! Kan du hälsa en grej till höghuset! Weird! Spelar det ingen roll till vem Anna-Karin hälsade ,bara han/hon bodde i höghuset eller var det till själva höghuset hon skulle hälsa? Jag vågade inte fråga.
Jag har skruvat ihop en loftsäng till Tyra. Det blev jättebra! Nu hoppas jag bara på att de kommer och tapetserar mitt sovrum snart så att jag slipper sova på golvet. Min jättegjutjärnssäng får vänta med att bli ihopskruvad till tapetseringsgubbarna har härjat klart.
Jag längtar efter värmen och grönskan. Det såg ju lovande ut ett tag men sen blev det bara mer snö:-( Letade upp ett par bilder på bostadsområdet i sommarskrud i alla fall. Nu längtar jag ännu mer.

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se