onsdag 26 mars 2008

Dörrmattor



Uäähh. Vaknade 8.30 och det känns verkligen som om jag inte har sovit överhuvudtaget. Anar dessutom en dos av rejäl vätskebrist-igen. Ögonen känns som sandpapper och huden är jättetorr trots idogt smörjande. Det är det där sabla kaffet. Jag dricker ALDELES för mycket kaffe. Hittade en röd dörrmatta igår. Äntligen. Har letat länge efter det. Ville egentligen ha en helröd för jag har läst nånstans att det inom Feng -Shuin innebär att man bjuder in lyckan i hemmet och tro mig-inget annat kommer över den här tröskeln. Jag vägrar vara olycklig mer! Men den här har stjärnor. På hemsidan har de såå fina dörrmattor med katter och hundar som jag bara älskar men de fanns naturligtvis inte. Jag blev jättearg på Micke igår btw. Han var med oss på Rusta och vägrade bära mina mattor. Inte vet jag varför heller, det brydde jag mig inte ens om att fråga för jag blev tvärförbannad. Missade bussar + 1000 människor + stress + barn + saker som "måste" inhandlas - medicin = EXTREMT otrevlig och lättirriterad Moa. Nu sitter jag och laddar ner en massa avslappnings/mental tränings skivor (som om jag kommer att lyssna på dem). Jag har MASSOR av såna böcker. Tyvärr har jag aldrig ro att läsa dem men lyssna kanske funkar. Om jag kan ladda ner dem till mp3an..om jag kan hitta usbsladden..herregud. Ganska bra var det såhär i efterhand att Swedbank fuckade ur igår dock. Jag har nämligen bara gjort av med hälften av pengarna *vilda applåder* så nu kan jag köpa något extra gott när mina små fina pojkar kommer idag. Det är så mysigt att ha dem nu. De är så fina. De har blivit så lugna. Eller också är det kanske JAG som blivit lugnare? Hursomhelst så tackar jag gud för min medicin idag igen. Jag hade aldrig orkat leva utan den. Sad but True. Åhhh DEN måste jag lyssna på! Metallica! DET var inte igår.

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se