onsdag 9 april 2008

Flaggan i topp!


Ny dag. Nya möjligheter..eller hur? Dotterns f.d lärare har ringt soc.
De ringde för att hon inte varit i skolan?!?.
Jag trodde att den gamla skolan skulle meddelas automatiskt om man bytte skola.
Och varför ringer hon inte MIG? Hon har ju mitt nummer? Jag blir ju så trött.
Den skolan och den läraren är det VERKLIGEN skönt att slippa för både mig och min dotter.
T.om familjepedagogen sa: Moa,den där läraren gillar verkligen inte dig. (No shit)
Dessutom har jag pratat med minst fyra familjer som flyttat sina barn ifrån solhagaskolan .
Nu verkar det i alla fall vara bra.
Den nya skolan är visserligen fullproppad med ungar varav 80% är invandrare men jag tycker att de verkar få det att funka jättebra.
Stökigt är det ju liksom alltid när det är många barn.
Tur att de bara är 21 barn i lilltjejens förskoleklass.
Bara 6 tjejer dock..fast hon leker nästan bättre med killar,precis som mamma hahaha:-)
Appropå killar så är jag nog världens sämsta på det.
Har inte pratat "honom" på länge.
Ringer aldrig..bara några snabba ord på msn ibland,jag har så mycket annat. Usch..dåligt.
Han förtjänar verkligen bättre.
Nu ska jag bara slappa. Jag måste.
Har ju två möten idag och bussreseri och möten gör mig ju så fruktansvärt trött så jag måste ta det lite lugnt både innan och efter annars blir jag stressad och det kan gå ut över dottern.
Jag blir så lättirriterad när jag är trött/stressad/rörig i skallen.
Måste tänka på det.
Ska ha ett möte med exet angående umgänge med pojkarna och direkt efter det ska vi träffa flickans blivande stödfamilj.
Det blir samma som hon hade när hon var 1 1/2 år och hennes pappa försvann.
Det känns jättebra..ja inte att han försvann men stödfamiljen *garv*.
Kaffe,snus,luuugna djupa andetag så blir det nog bra.
Måste försöka försöka fräscha till mig och se lite ordentlig ut också.
För en gångs skull:-)
Sträcka på ryggen,huvudet högt och hissa piratflaggan!
Kom an nya dag! Jag ska fånga dig!
Carpe Diem:-)

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se