fredag 4 april 2008

Jag mår illa


Igår kväll kände jag mig lite krasslig. Det hela började med att jag tyckte att det var jättevarmt och svettades som en galning. Sen började jag må illa.
Först trodde jag att det var för att jag druckit för mycket kaffe men snart förstod jag att det var min stora fasa: Maginfluensa!
Efteratt ha legat och svettats/frusit/kräkts hela natten vaknade jag av att min lillebror ringde.
Han skulle påminna mig om att jag skulle vittna i en misshandelsrättegång klockan 9.00.
Stapplade upp och kom på att det var "skogsdag" i skolan. Letade fram kläder,gav frukost,borstade hår och tänder samt bredde mackor och kokade choklad som i en dimma.
När jag skulle stoppa ner termosen i dotterns ryggsäck tappade jag den på min ta (AJ) och den gick i tusen bitar.
Dottern blev jättebesviken och jag fick om möjligt ännu ondare i magen.
Följde henne till skolan,kom hem ,ringde tingsrätten och kraschade i sängen.
Efter ungefär tre timmar ringde det på dörren. Dottern hade sprungit hem från skolan efter ett bråk med en annan elev och grät hysteriskt. Hennes lärare var med henne.
Vi pratade men jag minns knappt vad vi sa. Försökte förklara att jag var sjuk och jag hoppas att det gick fram så att hon inte trodde jag var full eller nåt-jag måste ha sett helt nyvaken ut.
Jobbigt. Dessutom var det ganska rörigt i hallen efter morgonens bravader. Fatta den liksom ..den ENDA dagen det är stökigt hemma kommer det folk.. så typiskt. Idag är ingen bra dag.

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se