tisdag 22 april 2008

Skolstrul

Igår ringde fröken från skolan och berättade att min dotter var helt hysterisk.
Hon grät och skrek och hade fått ett riktigt utbrott.
Jag har aldrig sett henne sådan och hon har aldrig varit så hemma heller.
Det hade börjat som något mindre bråk med några tjejer och trappats upp till ett bråk mot allt och alla.
Jag gick dit och vi pratade. Sedan pratade jag enskilt med fröken och berättade lite om hur det har varit för dottern den sista tiden. Med "pappan" som bara försvann osv
När vi kom hem berättade lilltjejen att hon hade en massa "arghet i magen" för att hon var ledsen på Rickard.
Jag kände att jag nog har varit lite dålig på att "ta" i det där. Försökt att avdramatisera istället och viftat bort.
Vi pratade i alla fall och idag gick hon iväg till skolan jätteglad.
Jag ska ringa sen och höra hur det går. Det är inte klokt hur hjälplös man känner sig ibland..

Inga kommentarer:

Hälsa Blogglista.se Topplista Favoritlistan.se